štvrtok 2. októbra 2014




TEREZÍN



Cestou do Nemecka na svadbu sme sa zastavili v našom obľúbenom meste. Prahe. Keď sme už po dvoch skvelých dňoch odchádzali svadbovať, všimli sme si odbočku. Terezín - 17km. Už dlho som sa tam chcel ísť pozrieť. Tak som vyhodil smerovku. Veľmi ma zaujíma história WW2. Najmä konkrétne príbehy ľudí. Ako napríklad pána Miloša Ešnera, ktorý ako jeden z trojice utiekol z Terezína. Nikomu inému sa to nepodarilo. Po prechádzke týmto miestom som si kúpil knihu, ktorú napísal jeho syn. Ako ju čítam, koľko utrpenia musel prežiť, jeho opisy miest, vraciam sa k týmto mojím fotografiám a viem si z časti predstaviť, čo sa tam muselo diať. Aj keď mi to celé nedáva zmysel ako sa niečo také vôbec mohlo stať.  Historické pramene uvádzajú že na tomto mieste zahynulo 35 000 ľudí. 35 000. Príde mi to až neskutočné. Ak pôjdete z Prahy smerom na Ústí nad Labem alebo Drážďan, prípadne kamkoľvek týmto smerom, vyhoďte smerovku.
































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára